امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۴/۱۸- ۱۳:۰۷ - مشاهده: ۱۱۹

محمد توتونچی : روابط ایران و کویت در دوره دکتر پزشکیان رئیس جمهور جدید شاهد رشد و شکوفایی خواهد بود.

محمد توتونچی سفیر کشورمان در کویت تاکید کرد: آینده روابط ایران با کویت و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس در دوره رئیس جمهور جدید دکتر مسعود پزشکیان دراز کردن دست دوستی به سوی همگان است، و به زودی شاهد رشد، نزدیکی و شکوفایی این روابط خواهیم بود.

محمد توتونچی ضمن تاکید بر خط مشی کشور نسبت به برقراری صلح و ثبات در منطقه و تقویت روابط در عرصه‌های مختلف با سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه، طی مصاحبه اختصاصی با روزنامه کویتی «القبس» اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در صدد بهبود روابط خود با دیگران خصوصاً با همسایگان بوده است که در دوره ریاست جمهوری شهید دکتر آیت الله ابراهیم رئیسی این امر برجسته بود و در دوره جدید هم گسترش روابط با همسایگان اولویت ویژه خواهد داشت و این اصل از اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
سفیر کشورمان در ادامه افزود: شاهد واکنش و رویکرد مثبت و ایجابی سران و مقامات کشورها خصوصاً کشورهای منطقه در ارسال تبریک های به مناسبت انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران هستیم و در این جا از پیام والاحضرت شیخ مشعل الاحمد امیر محترم کویت و ولی عهد و نخست وزیر در این خصوص تشکر می‌کنم. این پیام ها در صدر اخبار مطبوعات ایران بازتاب داشته است.
محمد توتونچی افزود: نتایج انتخابات به پیروزی دکتر پزشکیان برای یک دوره چهار ساله انجامید و مشارکت 50 درصدی ایرانیان مقیم در انتخابات را شاهد بودیم که البته مشارکت در دور دوم از انتخابات، 20 درصدی افزایش یافت.
سفیر کشورمان ، درباره تاریخ برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور اظهار داشت: طبق آنچه در قانون اساسی کشور آمده است، زمان برگزاری این مراسم، در آینده نزدیک اعلام خواهد شد. با توجه به تعطیلی تابستانی مجلس، مراسم تحلیف در دست بررسی می‌باشد اما پیش بینی می‌شود در هفته اول ماه آگوست برگزار شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما