امروز شنبه  ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

۱۳۹۸/۱۱/۲۴- ۰۹:۳۴ - مشاهده: ۲۳۳
تعداد بازدید:233 24 بهمن 1398 - 09:34
چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کویت

مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کویت با شکوه خاصی و با حضور صدها نفر از جمله تعدادی از نمایندگان پارلمان، سفراء و دیپلمات های کشورهای خارجی، رئیس و اعضای انجمن دوستی کویت و ایران، چهره‌های علمی، دانشگاهی، اصحاب رسانه ، نمایندگان کلیساهای مقیم کویت، جمعی از روحانیون و ائمه جمعه و شیفتگان انقلاب اسلامی‌برگزار شد.

علی سلیمان السعید معاون وزیر خارجه دولت کویت در این مراسم ضمن ابراز شگفتی از انبوه جمعیت حاضر در جشن بزرگداشت انقلاب اسلامی، روابط ایران و کویت را ممتاز توصیف کرد و از روند توسعه آن تجلیل نمود.

محمد ایرانی سفیر کشورمان در کویت نیز طی سخنانی گفت: مردم ایران در شرایطی سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن می‌گیرند که سخت ترین تحریم های تاریخی را تحمل می‌کنند و تحت قوی ترین فشارهای بین المللی قرار دارند، اما در چنین شرایطی دانشمندان جوان بیشترین پیشرفت های علمی و فنی را در زمینه‌های پزشکی، پیوند اعضاء، سلول های بنیادین، نانوتکنولوژی، انرژی هسته ای صلح آمیز، اقتدار موشکی و ماهواره ای را رقم زده اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همسو و همراه با همسایگان خود بر این باور است که مشکلات منطقه به ویژه موضوعات امنیتی می‌بایست با مشکلات کشورهای عضو منطقه حل و فصل شود و امنیت یک موضوع دسته جمعی است و نیاز همه کشورهای منطقه است.

ایرانی تأکید کرد پویش صلح هرمز که توسط رئیس جمهور کشورمان ارائه گردیده برگرفته از احترام به حاکمیت سرزمینی، همزیستی مسالمت آمیز، حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی کشورها است.

سفیر کشورمان در کویت روابط دوجانبه را بسیار خوب توصیف و تأکید کرد مقامات کویتی به ما اطمینان داده اند کویت هیچ گاه کانونی برای هدف قرار دادن جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و ایران قصد حمله به منافع آمریکا در کویت را ندارد.

این مراسم در رسانه‌های گروهی دیداری و نوشتاری کویت بازتاب گسترده ای داشت. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما